Black Women, Black Love. Een AAMBC Review

(Aambc Review Community) (5 nov.2020)

Het is herfst in het leesseizoen en we hebben van elke seconde genoten. Hoewel de meeste van onze reads fictie zijn, houden we absoluut van een goedgeschreven en actueel non-fictiestuk. Dus we waren verheugd hier bij de AAMBC dat we het voorrecht hadden Black Women, Black Love , door Dianne M. Stewart te beoordelen.

Deze grondig onderzochte, diepgaande en ontroerende roman biedt lezers kennis over waarom “70\% van de zwarte vrouwen in Amerika ongehuwd is.” Mevrouw Stewart pleit voor een volledige herziening en ontmanteling van de structurele systemen die zijn ingebed in de ideologieën van blanke supremacisten die generaties en generaties zwarte vrouwen blijven plagen. Mevrouw Stewart traceert de oorzaak van de strijd met het huwelijk in de gemeenschap, van slavernij en de plantage tot moderne sociale problemen zoals massale opsluiting, en beschrijft een sombere geschiedenis die ervoor zal zorgen dat lezers moeten zitten met het niveau van gebrek aan respect, vernedering, en factoren die buiten de controle van zwarte vrouwen liggen.

We geven Black Women, Black Love vijf van de vijf sterren. Hoewel het onderwerp van deze roman buitengewoon verontrustend is, is het zelfs nog noodzakelijker. Als je je ooit hebt afgevraagd waarom de huwelijkscijfers van zwarte vrouwen niet in de meerderheid lijken te zijn, dan is dit boek iets voor jou. Als je je ooit hebt afgevraagd hoe zwarte vrouwen de stereotiepe welzijnskoningin worden, dan is deze roman iets voor jou. Als je je ooit hebt afgevraagd welke gevolgen de massale opsluiting van zwarte mannen heeft voor zwarte vrouwen, dan is deze roman iets voor jou! Een regel die we geweldig vonden in deze roman van mevrouw Stewart luidt: “Mensen, inclusief zwarte vrouwen, zijn niet ontworpen om eenzaamheid en isolatie te verdragen.” Wij geloven in de eenvoud en waarheid van deze verklaring. Deze roman zal ervoor zorgen dat je alle onderdrukkende systemen wilt ontmantelen die van invloed zijn op het vermogen van zwarte vrouwen om in liefde te bloeien.

The Good: Grondig onderzocht, gemakkelijk te lezen en mee te volgen.

The Bad: NA

Is het de moeite waard om te kopen: Absoluut. Dit boek verdient het om bovenaan ieders TBR-lijst te staan.