ADD.XYZ Jaaroverzicht 2020

(Add.xyz)

2020 was voor iedereen een tumultueus jaar.

We markeerden het einde van 2020 en begin 2021 met het nieuws dat ons V2-platform nu live was op Main Net, compleet met leningen via 5 protocollen en een eigen privacymixer-integratie met tornado.cash.

Na 6 maanden van nauwgezette inspanningen van de uitvoerende macht , ontwerp- en ontwikkelingsteams bij ADD sinds onze tokenlancering. We hebben een grondige audit ondergaan van 18 van onze slimme contracten en beveiligingspraktijken om ons tot het laatste stuk te brengen met de hulp van Peckshield , de toonaangevende auditor van DeFi-protocollen . (Bekijk hun github-rapport hier)

Dit is een goed begin van het nieuwe jaar, aangezien we weken voor de geplande lanceringsdatum zijn geëindigd in januari 2021. We zijn verheugd om ook aan te kondigen dat verschillende andere DeFi-oplossingen die momenteel in de oven bakken ook zeer binnenkort zullen worden gelanceerd.

Wijzigingen die vóór 2021 moeten worden geïmplementeerd, omvatten het Curve-protocol en de Yearn-datafeeds die moeten worden voltooid (wacht momenteel op DIA.Data om deze build te voltooien), en onze eigen Bl3nd3r ETH / DAI-mixerpool die voor het einde van 2020 op main-net wordt gelanceerd.

Jaaroverzicht

januari 2020 – juni 2020

Het jaar begon goed. In januari 2020 zijn we begonnen met de ontwikkeling van ons uitleenplatform MVP en hebben we in februari onze bètaversie van het platform gelanceerd. We namen deel aan een Ethereum-meet-up-evenement en wekten echt interesse binnen de ETH-gemeenschap. In maart voegden we ondersteuning toe voor USDC en meer dan 10 verschillende portemonneeproviders.

Het ging goed. De markt begon omhoog te tikken, waarbij de overgebleven cryptogemeenschap nu zijn blik richtte op de DeFi-ruimte, iets dat sinds 2018 aan het brouwen was met vroege protocollen zoals Compound, Dharma en minder bekende projecten zoals Aave.

In juni voltooiden we onze tokenverkoop en voerden we een private, bonding curve en uniswap-lancering gelijktijdig uit binnen een tijdsbestek van 5 minuten, naast de lancering van CEX-noteringen op 9 beurzen. Je zou kunnen zeggen dat stress binnen het team een ​​understatement was met zoveel bewegende variabelen. Van mei tot juni werkte ons kleine team 18 tot 20 uur per dag continu aan telefoongesprekken met providers, partners, beurzen, adviseurs, investeerders. Met onze ontwikkelaars, kandidaten… hebben we honderden uren besteed aan het wijzigen en aanpassen van modellen aan cijfers. Er waren tijden dat er geen eten werd gegeten, geen baden werd genomen en het zonlicht twee weken of langer niet werd gezien.

Na eindeloze dagen van oproepen via PST, UTC, CST en elke andere denkbare tijdzone, een een deel van onze reis was eindelijk voorbij. Er was een kort feest van 2 uur met koffie voor onze CEO en COO in een Italiaans café weggestopt in de stad. Nu zon last van onze schouders is opgeheven, is de geest nu helder met ruimte voor perspectief; we begonnen onmiddellijk met het bedenken en plannen van onze volgende actiepunten. Onze ontwikkelaarscapaciteit agressief vergroten, de beste UI / UX-kandidaten inhuren die we konden vinden met een passie voor ons plan.

Meerdere complexiteiten

Hoewel dit soort bouwcurve gebruikelijk is voor ups, de toegevoegde complexiteit is die van die inhoud. Van maart tot juni werd een harde lockdown geïmplementeerd, met strikte regels om maar 1 uur per dag naar buiten te mogen. Het was niet alleen een uitdagende tijd voor ons, maar voor het hele land, en daarmee kwamen ook aanpassingen die moesten worden gemaakt voor teamleden met gezinnen of andere verplichtingen. Het zorgde ervoor dat gewone en reguliere taken in de loop van de tijd wat uitdagender werden.

Met lockdowns die ophielden net toen de hele markt weer in opkomst was en ons TGE-evenement plaatsvond, werd onze hele zomer verbruikt en verdween in een oogwenk. om een ​​tweede lockdown te krijgen, in totaal wat voelde als een lockdown van 9 maanden tot slot

Relocation Relocation Relocation

Er werd besloten dat het beter was voor het team om naar het oosten te gaan, met betere klimaten en een deel van ons team dat opereert vanuit de oostelijke continenten, hebben we ervoor gekozen om enige tijd daarheen te verhuizen totdat de omstandigheden in het westen zijn opgelost.

juli 2020 – december 2020

In In juli begonnen we een radicale verschuiving in onze aanpak met extra beveiligd kapitaal en waren we van plan om ons hele leningsplatform opnieuw te ontwerpen, niet alleen tot een kredietverleningsaggregator, maar een volledige oplossing DeFi-aggregator met privacy, governance, verzekeringen, swaps en kredietverlening en veel meer. De visie was duidelijk: we moesten de beste dienstverlener zijn die we konden, die een wederzijds voordelige relatie had met de toonaangevende protocollen in de ruimte.Dit zou ons in staat stellen om in de loop van de tijd toe te voegen, aan te passen en te draaien volgens de crypto-ruimte, zoals veel resterende blockchain-projecten al hebben gedaan sinds 2017 tot nu, nauwelijks een handvol focust nog op hun oorspronkelijke idee van een concurrerende blockchain tegen Ethereum.

Voor het eerste jaar in 2019 en de helft van 2020 hebben we gekozen voor een conservatieve strategie van bouwen / verbranden, aangezien de markt zich in een vrije val bevond, niemand zou kunnen zeggen wanneer het een heropleving zou hebben . Nu de wind veranderde, was het tijd om het gaspedaal in te trappen. Er werden ontwerpen bedacht voor verschillende van onze nieuwe platforms die het afgelopen jaar zijn onthuld in AMAs, maandelijkse updates en soms ook verborgen in ons Gitbook voor de meer religieuze ADD-supporters.

Tech Team Flourishes

Sinds het begin van 2020 is ons Tech Team gegroeid van 4 kernontwikkelaars naar 11 fulltime ontwikkelaars die zowel front-end, back-end, full-stack, solidity, QA en projectmanagers zijn.

Met de toevoeging van onze mobiele app-build, een platform dat we als integraal beschouwen, aangezien de manier waarop web3-toegankelijkheid op mobiel verbetert in een verbazingwekkende snelheid is, zal het niet erg lang duren voordat de meeste crypto / defi-ruimte is in staat om op een zeer soepele UI / UX op mobiel te werken. Ons webplatform en onze mobiele app hebben synchronisatiemogelijkheden en spiegelen elkaar, zodat gebruikers tegelijkertijd tussen de twee kunnen schakelen. Metamasks mobiele app-update met gedecentraliseerde uitwisselingen, inclusief Uniswap-toegang, is echt revolutionair en markeert het begin van creatieve ideeën waarin DeFi-oplossingen hun weg moeten vinden naar native mobiele vorm.

Tech Progress

We zullen de voortgang van onze roadmap en technische updates sinds de laatste (Roadmap Update van oktober) bespreken

Op de voortgang van de roadmap! – Je kunt de roadmap hier vinden .

Privacy Mixer

Oorspronkelijk was ons privacyonderzoek, onze architectuur en build gepland om te worden afgerond tegen het einde van Q3 2020 met audits en implementatie aan het einde van Q4, we zijn verheugd aan te kondigen dat alle planning, ontwikkeling en bouw is voltooid binnen de aangegeven tijd op de roadmap. Audits zijn nu uitgevoerd en de P rivacy-oplossing is nu live

Mobiel geld

Ons DeFi mobiel geld oplossing is een manier voor alle burgers in Afrikaanse landen om Crypto en DeFi in te voeren zonder een bankrekening, gewoon door hun MTN of gelijkwaardige mobiele portemonnee-accounts te gebruiken. Allemaal via de kracht van een sms-bericht of klik op een knop, individuen over het hele continent kunnen deelnemen en zullen leenprotocollen kunnen invoeren om APY\% te verdienen

Volgens onze Roadmap van oktober, die ook is bijgewerkt naar om alle ontwikkelingsdeadlines naar voren te schuiven, gaan we onze tijdlijnen opnieuw vooruit en met enkele wijzigingen.

We hebben Kenia, als land met $ miljarden aan MTN-betalingen per jaar, in staat gesteld DeFi Mobile Money te gebruiken. De bètatests beginnen in maart over een paar maanden.

Mobiele portemonnee-app

We zijn in september 2020 begonnen met het onderzoeken van de beste DeFi mobiele apps, portfolio-apps en bank-apps in de ruimte. Met dit onderzoek heeft het team gekeken naar het verleggen van de functiebeperkingen van deze apps met onze eigen integraties die al op ons webplatform staan.

De oorspronkelijke roadmap voor onze onderzoeks- en ontwerpfase zou plaatsvinden in Q1 / Q2 2020

1. [Onderzoek] Add.xyz mobiele app – Beheer meerdere portefeuilles, activa & protocollen – oorspronkelijk gepland voor Q1 2021 voltooid in Q3 2020

2. [Design & Architectuur] Add.xyz Mobile App – Beheer meerdere wallets, assets & protocollen – oorspronkelijk gepland voor Q2 2021 voltooid in Q3 2020

3. [Build, Test & Implementeren] Add.xyz mobiele app – Beheer meerdere portefeuilles, activa & protocollen – oorspronkelijk gepland voor Q2 2021 – om voltooid in Q1 2021

We liggen op schema voor een implementatie van eind Q1 2021 voor onze mobiele app.

Staking Platform

Our Native $ ADD staking-oplossing wordt momenteel gebouwd en zou binnen 4 weken voltooid moeten zijn.

Peckshield voltooit de volledige V2 Platform-audit

We hebben de afgelopen maanden samengewerkt met Peckshield, vooruitlopend op onze V2-platformlancering, die de thuisbasis zal zijn van onze oplossing voor kredietverlening, geaggregeerd beheer, staking, swap, mobiel geld en privacy.

Het auditproces van Peckshield was de belangrijkste reden waarom het team besloot om met Peckshield in zee te gaan als een partner na het identificeren en onderhouden van contacten met vele auditbedrijven in de ruimte.In het bijzonder voerde Peckshield de audit uit volgens de volgende procedure:

• Basic Coding Bugs: we analyseren eerst bepaalde slimme contracten statisch met onze gepatenteerde statische code-analysator op bekende codeerfouten, en verifiëren vervolgens handmatig (weiger of bevestig) alle problemen die door onze tool zijn gevonden.

• Semantische consistentiecontroles: we controleren vervolgens handmatig de logica van geïmplementeerde slimme contracten en vergelijken deze met de beschrijving in de whitepaper.

• Geavanceerde DeFi-controle: we beoordelen de bedrijfslogica verder, onderzoeken de systeembewerkingen en plaatsen DeFi-gerelateerde aspecten onder de loep om mogelijke valkuilen en / of bugs aan het licht te brengen.

• Aanvullende aanbevelingen: we bieden ook aanvullende suggesties met betrekking tot de codering en ontwikkeling van slimme contracten vanuit het perspectief van bewezen programmeerpraktijken.

Meer dan 18 slimme contracten werden gecontroleerd door Peckshields professioneel auditteam met grote vaardigheid, in samenwerking met ADDs toegewijde slimme contractontwikkelingsteam. Wijzigingen die moesten worden aangebracht, werden geïdentificeerd om een ​​fantastisch resultaat te produceren voor de voortgang van het project.

Ongeveer 10 lage tot informatieve problemen werden gemeld en ze werden allemaal opgelost tijdens het audit- en her-auditproces.

Als onderdeel van de conclusie van Peckshield stellen ze: “In deze audit hebben we de ADD.xyz V2 ontwerp en implementatie. Het systeem is een full-stack DeFi-aggregator, die meerdere producten en DeFi-applicaties op één platform aansluit, gericht op gebruikerservaring, ontwerp, privacy en anonimiteit. Tijdens de audit merken we dat de huidige codebasis goed gestructureerd en netjes georganiseerd is, en dat die geïdentificeerde problemen onmiddellijk worden bevestigd en opgelost.

Verder moeten we benadrukken dat slimme contracten als geheel bevinden zich nog in een vroege, maar spannende ontwikkelingsfase. Om dit rapport te verbeteren, stellen we constructieve feedback of suggesties over onze methodologie, auditbevindingen of mogelijke hiaten in de reikwijdte / dekking zeer op prijs. ”

We zijn nu tevreden dat de slimme contracten van ADD, die zal fungeren als de basistechnologie voor onze gemeenschap en het platform in de komende maanden, alle noodzakelijke beveiligingsvoorzieningen en audits hebben om een ​​veilige omgeving voor gedecentraliseerde financiering te garanderen. We zullen in de loop van de tijd doorgaan met het opnieuw controleren van aanvullende code-inzendingen met onze controlepartners om ons platform veilig te houden

U kunt Peckshields samenvatting, methodologie, checklists, sleutelvinding & conclusie lezen in het volgende rapport: shorturl.at / fnoIX

Neem voor vragen gerust contact met ons op via:

Website: https://add.xyz /

Telegram: https://t.me/ADDXyzpublic