Sorte kvinder, sort kærlighed. A AAMBC Review

(Aambc Review Community) (5. nov 2020)

Det falder ind under læsningssæsonen, og vi har nydt hvert sekund. Selvom de fleste af vores læsninger er fiktion, elsker vi absolut et velskrevet og rettidigt ikke-fiktionstykke. Så vi var begejstrede her på AAMBC for at have privilegiet at gennemgå Black Women, Black Love , af Dianne M. Stewart.

Denne grundigt efterforskede, dybe og bevægende roman giver læserne viden omkring hvorfor “70\% af de sorte kvinder i Amerika er ugifte.” Fru Stewart går ind for en fuldstændig eftersyn og nedtagning af de strukturelle systemer, der er indlejret i hvide overherredømme ideologier, der fortsat plager generationer og generationer af sorte kvinder. Stewart beskriver årsagen til kampene med ægteskabet i samfundet fra slaveri og plantagen til nutidens sociale problemer som massefængsling, og beskriver en dyster historie, der får læserne til at sidde med niveauet af respektløshed, ydmygelse, og faktorer uden for sorte kvinders kontrol.

Vi giver Sorte kvinder, sort kærlighed fem ud af fem stjerner. Mens emnet for denne roman er ekstremt bekymrende, er det endnu mere nødvendigt. Hvis du nogensinde har spekuleret på, hvorfor sorte kvinders ægteskab ikke ser ud til at være i flertal, er denne bog noget for dig. Hvis du nogensinde har spekuleret på, hvordan sorte kvinder bliver den stereotype “velfærdsdronning”, er denne roman noget for dig. Hvis du nogensinde har spekuleret på, hvordan sorte mænds fængsling påvirker sorte kvinder, er denne roman noget for dig! En linje, som vi elskede i denne roman fra fru Stewart, siger: “Mennesker, inklusive sorte kvinder, var ikke designet til at udholde ensomhed og isolation.” Vi tror på enkelheden og sandheden i denne erklæring. Denne roman vil give dig lyst til at afmontere undertrykkende systemer, der påvirker sorte kvinders evne til at trives i kærlighed.

Det gode: Grundigt undersøgt, let at læse, og følg med.

The Bad: NA

Er det værd at købe: Absolut. Denne bog fortjener at være øverst på nogens TBR-liste.